Abecední seznam popsaných vůní: ⟶ Cuba Black ⟶ Cuba Blue ⟶ Cuba Brown ⟶ Cuba Green ⟶ Cuba Orange ⟶ Cuba Red
O značce: „Nesuď knihu podle obalu." Tak zní staré české přísloví. V tomto případě se skutečnost objala s moudrostí předků. Cuba Paris - bizarně a levně znějící značka - je série vůní asi nejnižší cenové kategorie a kvality dizajnu. Společnost však vyprodukovala nejednu vůní o dva stupně vyšší úrovně než byla její cena. V úvodu můžete být při prezentaci této značky nedůvěrčivý. Sám jsem byl opatrný v očekáváních při koupi jejich vlajkové lodi přes internet. O původu značky a vizuálním braku: Po přelustrování pozadí firmy jsem zjistil, že za společností údajně tvořící vůně ve Francii je mateřská firma z Maimy, USA. Tam asi sídlí důvod dizajnu inspirovaného kubánskými doutníky. „Taková absurdnost by, snad, žádnému Francouzi nemohla nenapadnout“, říkám si sám pro sebe, „Američanovi ano!“ :) Blízkost Kuby a Floridy (200 km) může logicky utvořit podobný nápad. Nejprve se moje přesvědčení o totálním vizuálním kýči potvrdilo. Časem se moje estetické pohrdání proměnilo v snášenlivost, aby jsem nakonec tomuto strašidlu uznal jeho originalitu! A vedly k tomu nejen příjemné vůně skryté za zamlženým oparem holičského pudru. Značka si drží jednotnou obalovou myšlenku. Ví, že je nehodná estetická imitace. Nesnaží se vás přesvědčit, že má vizuálně na víc než jen na kýč. Ekonomika produktu nepustí. I když značka přijala svůj úděl módního lúzra, vyšvihla se v podstatě svého řemesla. A ve své váhové kategorii exceluje. Za velkou zmínku stojí její 30 ml parfémy. Ty dodávají zabalené v plechové tubě podobně jako se prodávají doutníky. Zároveň tento flakon rozměry a designem skutečně odpovídá doutníku (alespoň se realisticky přibližuje). Co je na tom tak úžasné? Kolik mužů, kteří např. pracují ve stavebnictví, v závodě nebo jsou řemeslníci, přiznává náklonnost ke světu parfémů? Téměř žádný. Kolik mužů si v průběhu dne opětovně osvěží svoji vůni? Většina mužů si skleněné parfémy v práci nedrží, ani je se sebou nenosí. Při představě, že si v kolektivu mužů vytáhnete prosklenou lahvičku s parfémem, se propadáte od hanby, kterou cítíte. Pro muže jen to nejlepší Ale nosit do práce něco tak skladného a mužného jako podlouhlý doutník (a ještě k tomu v praktickém plechovém obalu) není chlapsky nic proti ničemu. A nenamlouvejme si, že vůně v této cenové kategorie mají v průběhu dne velikou trvanlivost. Nemají. Proto, pokud chcete vůni stále cítit, je zapotřebí přes den „prešplech“. Tato výše popsaná logika ve mně změnila postoj ke značce jako konceptu. Značka nejen myslí na muže, kteří mají obyčejnější příjem. Ona myslí i na muže, aby se nemuseli před kolegy stydět, že hezky přes den voní. A to je i lidsky hodnotná myšlenka. Ale je také stejně možné, že je značka zaměřena na méně majetné trhy Střední a Jižní Ameriky a dizajn doutníku je jim kulturně blízký. Závěr: Chcete-li se světem parfémů navázat kontakt a nechcete riskovat, že přitom budete muset prodat ledvinu, je tato značka velmi dobrá volba. Zároveň má v sobě nositele skutečně dobrých vůní. Neočekávejte však zakouřenost a virtuozitu drahých parfémových domů. Pokud bych tuto skutečnost zamlčel, lhal bych vám. Přesto sám k některým vůním rád přivoním, nebo si ji vezmu a nestydím se za to. Mají v sobě spíše lidské kouzlo skryté v pravidelném úniku korunovaných králů od svazujícího protokolu a strojené nudy do oblíbené skryté komnaty paláce. Jen tam si může král sednout nedbale o újmu pro svůj majestát spolu se svým věrným sluhem, otevřít láhev rumu, skříňku s doutníky a vychutnat chvíli, kdy je jedno, kdo je král a kdo sluha. Moonman